Jom sesame buat duit...heee

Wat's in my Mind ??

6th June 2011, Tuesday

Salam tengah malam ols.. Penat gilerr badan .. nak tido !!

p/s :: lau rajin drop korang nye link kt tab Exchange Link tu keyh... t aku terjah blog korang blik..

p/ss :: lau dah follow jerit jek kat kotak jerit tu keyh... pastu of coz aku follow korang back..

Sunday, May 1, 2011

Dalam Dilema

Salam korang!!! perghh lame gilerr tak hapdate blog an... salu tu singgah jek tapi tak hapdate jugak.. xtau lah nape.. malas dah kowt nak berbloging nih.. or dah takde idea nak tulis la agaknye an... lantak lah... ni lah aku.. but sory lah kat follower2 sume sebab mesti korang rasa rugi follow blog ni tapi hape pon takde... jarang sangat aku nak walking2 kat blog korang an.. so sorry ek..

Okeh btw aku nak cite sket n sambil2 tu nak mintak korang nye pendapat.. lau sudi sila lah tinggalkan komen di bawah or leh jerit kt shout box jek.. Cite nye camni.. Aku nak continue study tapi part time je la kan... Tak larat la nak wat full time.. Banyak aspek yang perlu difikirkan kalau nak buat full time.. Tapi memang tanak fikir dah sal tu.. My decision stick to nak wat part time jek.. Masalahnye sekarang ni, aku dalam dilema nak pilih tempat study plak.. Ade 2 choices, whether UiTM or UTM.. Korang rasa mana yang better??

Aku de mintak pendapat ofismate... De yang cakap
" kalau ko rasa measurement ko lom mantap lagi, better ko choose UiTM"  "lagipun yuran UiTM lebih murah" "tapi clas masa working days la.. memule memang penat sket tapi bile dah biase ko akan ok" ... tapi aku de ke transport nak pegi balik ke UiTM tu?? nak harap kat komuter tu memang ko takyah berharap la.. Lau clas ko habis kol 11 mlm sempat ke ko nak kejar tren tu?? Tido sanalah jawab eh.. Ni lah persoalan yang timbul di benak fikiran aku sekarang ni.. Huuuuuuu ~ Lau nak pikir sal transport plak, better pilih UTM sebab clas pun hujung minggu jek.. Leh pegi clas nek tren.. Tapi yuran plak mahal kemain.. Lebih pada gaji aku plak tu an.. Apply PTPTN?? Boleh tak kalau tak apply?? Pinjaman masa diploma pon tak langsai lagi, lagi nak tambah.. Degree nye bukan sikit2 taw.. Nak dekat 25K kot.. Tak sanggup kot aku..

Huwaaaa !!~ Cer tolong cer tolong.. Tadi dah mintak pendapat mak.. Mak tanye kalau nak pakai kete cukup tak gaji aku nanti.. Aku pon tak tau nak jawab cane.. Macam tak cukup je.. Hari2 kena wat overtime ke biar sampai 100 jam lebih OT aku tiap2 bulan?? Tapi tu lau de keje, lau takde keje takkan nak g wat overtime gak.. Hati aku berat nak pilih UiTM sebab clas seminggu 3 0r 4 kali kot paling banyak.. Boleh dapat lebih input walaupun clas beberape jam je.. Maybe 4 or 5 jam sehari... Berbanding dengan UTM yang clas nye hujung minggu which mean sabtu ahad je.. So sebulan ada 4 or 5 kali clas je untuk 1 subjek.. Ade yang dari pagi sampai petang.. Mau tak gilerr ko dok lam class lame camtu tapi ko tak dapat banyak sebab ko dah boring dok lame sangat.. Lepas tu hadap 4 ke 5 bab dalam sehari tu.. Aku mengaku aku bukan lah seorang yang tahan dok lame2 dalam clas camtu.. Lagi2 subjek teori..

Sory lah kalau ada yang tak setuju dengan aku.. Ni pendapat aku je k.. Aku tak tekankan pun ape yang aku tulis ni betul.. Kite ade kebebasan bersuara kan.. So tak salah aku luahkan ape yang aku rasa...

Ok lah... Aku dah tak tau nak tulis ape.. Ni pun main tekan2 je keyboard ni.. Kalau korang sudi tinggalkan pendapat korang kat ruangan komen @ kat shoutbox tepi tu.. Aku memang betol2 dalam dilema sekarang ni... Ape2 pun aku still apply untuk UTM yang dah pun di buka permohonannya awal bulan hari tu dan akan berakhir pada bulan JUN nanti..[ tak ingat bape haribulan ] UiTM plak belum lagi dibuka permohonannya.. Bulan JUN nanti baru keluar iklan.. So kalau ada yang nak sambung wat part time tu leh apply gak ek..

OK chow ~


p/s :: lupe lak nak wish HAPPY LABOUR DAY kat sume pekerja seluruh Malaysia.. de sesape yang keje ke hari ni?? 

No comments:

Post a Comment

Reminder...

Daisypath Anniversary tickers

Blog's Bufday !!

Daisypath Anniversary tickers